Group statistics

Members:
62
Discussions:
7
Photos:
16

Latest photos

• Uploaded by
    guitstik
  • Uploaded by
    guitstik
  • Uploaded by
    guitstik
  • Uploaded by
    guitstik
  • Uploaded by
    willrea

Lumen Prints and Photograms

Wanted : Old B&W papers partially fogged for lumen and chemigram project

Here some examples:

http://www.cjoint.com/data/0HysEqsG0SB.htm
http://www.cjoint.com/data/0HyuDzT66mo.htm

Wanted : Old B&W papers partially fogged for lumen and chemigram project

I work actually at a lumen and chemigram prints project and will be interested to fiber based papers, partially fogged still work for this project.
Any format or finish are welcome as I use paper at its original format, rolls are welcome too. Actually warmtone papers give me the most interesting colors but maybe some toning processes will be used.
We can make exchange in large format camera equipment, a lot of Cambo stuff or darkroom, I'm in Durst 184 and 138 and Beseler45 and 23C.
Or if you heard of someone who have old stock of papers, please follow my request.
I'm near Montreal and can also pick-up the stuff locally.
Thanks a lot.
Ginette

Recherche : papiers photographiques périmés

Je fais actuellement un projet d'impressions Lumen & chimigramme.
Si vous avez des papiers photo fibre qui dorment sur des tablettes ou que vous savez périmés et trop voilés pour des tirages classiques, j'aimerais bien les essayer dans ce projet lumen. Tous les formats ou finis sont intéressants, je les utilise au format réel du papier original (ex. j'ai du Velox 8,5x11cm).
Je recherche en particulier les papiers "chauds" qui me donnent les résultats les plus intéressants jusqu'à maintenant ou des papiers qui réagissent bien aux virages.
Je peux facilement faire la cueillette dans la région de Montréal et aux alentours sinon je paie le transport et on peut aussi faire des échanges de matériel si le papier a une bonne valeur. J'ai de l'équipement de prise de vue grand format ainsi que de l'équipement de chambre noire Durst et Beseler.
Faites-moi signe et passez le mot si vous connaissez des gens qui ont des stocks de vieux papiers.

Merci
Ginette

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom